P.S.: Odpíš mi!

16.07.2015, Talianske pobrežie

Drahá Judit,
konečne som si vzala na dovolenku knihu na úrovni! Ovládla som sa a nekúpila si žiadnu evitovku, som silná žena. Namiesto toho mám ospevovaný a (vraj) oceňovaný román Priateľ do dažďa od Daniela Glattauera.
Na obálke je žena v mikine. Hm…prečo? (okrem toho, tá mikina je žltá a ja nemám rada žltú). Vyzerá ako dcéra niekoho z redakcie, ktorá sa práve vrátila z tábora.
Malo by to byť o dvoch ľuďoch, ktorí si náhodne začnú písať maily, viac neviem…podám hlásenie.
Počkaj ešte, ja odtiaľto prídem literárne obrodená! 

Triss

***

20.07.2015, Špinavá podlaha na chodbe (lebo je to momentálne najchladnejšie miesto v našom byte)

Moja najdrahšia Triss

ked preskoci iskraNielenže vyvaľuješ šunky na dovolenke, ale ešte mi to aj strkáš pod nos, keď dobre vieš, že moje jediné prázdniny tohto roku budú keď sa zavriem do kúpeľne, napustím si vaňu a budem si v nej čítať. A ešte sa budem šmýkať na zadku dopredu a dozadu, aby som si narobila vlny. 

A nie, nenahovoríš ma na ďalšiu knihu, ja mám rozčítanú The Boy Next Door od Meg Cabotovej. Keďže je to môj asi tristopäťdesiaty re-reading, tak sa nejdem tváriť, že túto knihu nemilujem viac ako polonahého Jamieho Dornana, ale napíšem ti aspoň pikošku, inak označovanú aj ako TRIVIA. Vieš, ako sme si minule robili srandu z toho, že niektoré vydavateľstvá vydávajú knihy úplne ale že úplne random? Tak TBND v slovenčine nevyšlo, ale druhá kniha v sérii, Boy Meets Girl, už áno. Lebo to dáva strašnú logiku. Aj keď vieš čo? Druhý diel bol aj tak lepší, lebo tam hrá Mič. Vieš, ten sexy právnik, o ktorom som ti vravela, nie Mič Bjukenen. 

Prosím, prečítaš si Boy Meets Girl aka Keď preskočí iskra s Mitchom “Mičom” Hertzogom?

PS: Tak môj sused je božskýsom našla aj TBND v slovenčine. Volá sa to Môj sused je božský. Úplne som to prehliadla, lebo moje oči majú vo zvyku ignorovať určité typy obálok. (Namiesto “určité typy” som chcela napísať “hnusné”, ale príde mi to také sprosté. Niekto sa s ňou možno fakt natrápil…Haha)

Ďakujem a ostávam s pozdravom,

Tvoja Judit

***

21.07.2015, odoslané 16:52
Citam toho Glattauera. Je to nejake moc vzletne. FurtSIpisuAesteSAnestretli. AkoSAmas?

***

21.07.2015, odoslané 16:55
Ha! Ja citam Cabotku a uz som na druhom dieli a rozplyvam sa nad Micom (vysvetlenie v liste). A teraz ma nevyrusuj, lebo ako by povedal Micov otec: “Don’t waste your time on a stupid shit.”

***

21.07.2015, 19:00
od: Triss <fragiletriss@gmail.com>
pre: Judit <judit@gmail.com>
predmet: toto som naozaj chcela?

Judit, je to horsie ako som cakala, zistila som nieco, coho sme sa vzdy bali. NIE som literarna zena. Nebudem nikdy citat Sadie Smith (vola sa tak vobec?) v malej utulnej kaviarni a popijat miniaturne espresso (a volat ho ristretto). Do konca zivota budem schovavat obalky knih, ktore citam, pred ludmi v elektricke.
Uveris tomu, ze uz som za polovicou tej (nudnej) knihy a oni sa este nestretli?! V ktorej romantickej knihe by toto bolo mozne? Uz mali aspon 300 (tisic) moznosti a napriek tomu to neurobili! Life is for living, for God’s sake! Maju sice okolo 40 rokov a zivotnych partnerov, ale aj tak. Mohli by brat do uvahy to, ze JA sa nudim.
Ale docitam to. Ako som pisala v liste, som silna neliterarna zena.

T.

***

21.07.2015, 19:02
od: Judit <judit@gmail.com>
pre: Triss <fragiletriss@gmail.com>
predmet: nabuduce si nechaj poradit od odbornika

Kto je Sadie Smith?

***

25.07.2015, autobus Karosa, písané na kolene, skoro nečitateľné
Sadie Smith je nejaká veľmi alternatívna autorka, literárna (na rozdiel od toho-koho-netreba-menovať a nie je to Voldemort). Napísala voľačo so zubami, neviem presne čo. Ale keď chceš v tomto intelektuálnom svete niečo znamenať, mala by si si to prečítať. (Ja už nechcem.)
Sorry, ale Mitch Hertzog? Tiež trošku Cabotová zabrdla do nemeckých vôd, nie? (inak, díky, teraz budem pred očami vidieť stále ten červený plavák a za ním ako sa valí tá chlpatá hruď). 
Prečítam si TBND, neboj, ale hneď ako prídem domov, začínam s Love, Rosie od Cecelie Ahern…akosi nemôžem prestať čítať knihy písané v listoch a mailoch…

Navždy s láskou a vytraseným žalúdkom, Tvoja Triss

***

27.07.2015, 10:10
od: Judit <judit@gmail.com>
pre: Triss <fragiletriss@gmail.com>
predmet: kto to ma po tebe citat, ha?

Presli dva dni, kym som rozlustila tie tvoje hieroglyfy pisane na kolene. Za tieto dva dni som dorazila nielen Mitcha Hertzoga (ako si si vsimla, presla som z Mica na Mitcha, lebo to prve znie ako Cica Mica) ale este aj Every Boy’s Got One, co je treti a zaroven najnudnejsi diel serie. Necudujem sa, ze u nas na Slovensku sa tvarime, ze ani neexistuje. A predstav si, ze je cely pisany formou dennika! To ako keby som ti teraz prestala vypisovat maily a sms-kovat ti a namiesto toho by som ti strcila do ruky moj dennik, na tu mas, citaj a unud sa na smrt.

A prosim, dohodnime sa, ze z nas nikdy nebudu intelektualky. Radsej budeme trvalo vypatlane, ale budeme trvalo vypatlane spolu. A budeme citat jednoduche knihy s hlbokou myslienkou. Ale len jednou, aby sme to dali.

J.

***

Priateľ do dažďa nie je žiadny môj priateľ! Je to nepriateľ!
(nájdené na pohľadnici zapadnutej za stolom hotelovej izby, neodoslané)

***

31.07.2015, 18:27
od: Triss <fragiletriss@gmail.com>
pre: Judit <judit@gmail.com>
predmet: Rosie!

Tá kniha má vo filmovom paperbacku viac ako 500 strán! O čom tam preboha chce toľko písať? Škoda, že slovenská verzia nevyšla s filmovou obálkou, Lily Collins a Sama Claflina proste žeriem.
Dúfam, že to bude také super ako film!
Nie, dúfam, že to bude lepšie ako film!

***

01.08.2015, 7:04
od: Judit <judit@gmail.com>
pre: Triss <fragiletriss@gmail.com>
predmet: Rosie! Boy Meets Girl!

Triss preco, preco si na mna taka zla? Co mam urobit preto, aby si si precitala knihu o sexy Mitchovi a jeho nechutnom bratovi?

Ad S Láskou Rosie: Ja som videla film. Treba mi citat aj knihu? Toto ma zaujima. Toto su moje skutocne problemy.

***

01.08.2015, 12:34
od: Triss <fragiletriss@gmail.com>
pre: Judit <judit@gmail.com>
predmet: Rosie! Boy Meets Girl! Potrebujem kávu!

Tvoj skutocny problem je, ze menis predmety nasich mailov!
Vidis, kolko je hodin? Je obed. Prave som vstala, pretoze som si do druhej rano citala. Mam pocit, ze film sa len volne inspiroval knihou. V knihe sa stane tolko veci navyse!
Dufam, ze random ludia nechytia do ruk slovensku obalku a nepovedia si: “O to bude zasa kniha o nejakej biznis zene.” Pribeh zostava rovnaky ako vo filme – najlepsi kamarati si od detstva vymienaju maily a listy. A Rosie v knihe, ti poviem, je rovnako vtipna, ako ty, ked mas dobry den a vtipnu kasu na ranajky zaroven.

P.S.: Nasla som tu Zadie Smith (kto by to bol povedal, ze sa to pise so “z”?). Je to toto: https://www.goodreads.com/book/show/3711.White_Teeth?from_search=true&search_version=service.

***

01.08.2015, 12:40
od: Triss <fragiletriss@gmail.com>
pre: Judit <judit@gmail.com>
predmet: Spriaznena dusa

Vazne, ked sa nad tym tak zamyslam, Rosie je tvoja soulmate! Myslim, ze by ste si rozumeli. Mala by si jej napisat list.

***

01.08.2015, 19:15
od: Judit <judit@gmail.com>
pre: Triss <fragiletriss@gmail.com>
predmet: ja ze menim predmety mailov? vobec

Co ak je Rosie inspirovana mnou? Kto to pisal? Pozname sa?

Aha, to je ta Ahernova, to asi nie. Inak klikla som si na jej profil na Goodreads a podla mna je strasne pekna. Zasa nieco, co mame spolocne 😀 Haha boze, ja viem byt niekedy taka trapna, jak som vtipna.

J.

***

(Ružový papierik nalepený na klávesnici notebooku)
Vyhrážky, ktoré môžem použiť na Triss, ak okamžite nezačne číta Cabotovú:

  • Nebudem si s tebou nikdy mesiac dva týždne aspoň 3 hodiny písať!!!
  • Budem ti posielať “daily feed” hlášok z Twilightu
  • Vyspoilerujem ti piaty diel Outlandera! (pozn. prečítať piaty diel Outlandera)
  • Neprečítam si Odviate vetrom. Never EVER.
  • (voľné miesto na ďalší skvelý nápad, ktorý mi ešte napadne v posteli)

***

4 thoughts on “P.S.: Odpíš mi!

  1. Haha, tak toto bol aký skvelý článok!:D Thumbs up. Inak, pri Love, Rosie som si kládla podobné otázky: prečo je to také dlhé a mám to čítať, keď som videla film?:D Zatiaľ na to len nedôverčivo pozerám a odkladám to na dobu, keď budem chcieť čítať niečo iné ako zvyčajne. Ach a ešte som chcela dodať, že pohľad na obálku tej knihy o susedovi je, hm, neopakovateľný zážitok…

    Like

  2. *snaží sa napísať zmysluplný komentár. Vzdáva to.*
    Okej, tak dobre som sa už na článku dlho nepobavila 😀 Ale vážne, originálny a skvelý článok. Pokračujte, bola by z toho fajn kniha 😀

    Like

  3. *smeje sa tak, že takmer zobudila ranné vtáčatá v dome, lebo tie knihy pozná a zdieľa názor na ne*
    predmet: žeriem vás 🙂
    konečne článok, aký sa nevidí každý deň 🙂 na váš blog som narazila úplne náhodou, ale vyzerá to tak, že ho budem (úplne nenáhodou) navštevovať ďalej 😀

    Like

Leave a Reply

